Foto: Bas de Brouwer

Shirt uit Fahd!

Fahd Larhzaoui / Het Zuidelijk Toneel
"Een indrukwekkend...onthutsend verhaal, dat je onmogelijk onberoerd kan laten" de Volkskrant
do 16 mei - za 1 jun

Theatermaker en acteur Fahd Larhzaoui brak in 2014 door met zijn solo Schijn, over een man die een dubbelleven leidt. Waar Schijn een coming of age was, is opvolger Shirt uit Fahd! een facing the facts, waarbij Fahd een inkijkje geeft in de gayscene met zijn feesten en geëxperimenteer met drugs.

Het voelt goed op een party te zijn waar niemand een mening over hem heeft en hij daardoor een totaal gevoel van vrijheid ervaart. Maar boven een ontsnapping uit de realiteit hoopt Fahd iets terug te vinden wat hij was kwijtgeraakt – liefde een eigen identiteit en een nieuwe familie, nadat zijn eigen familie hem na zijn coming out de rug toekeerde.

Anders dan de onbedwingbare fear of missing out in de uitgaansscene doet vermoeden, is Fahd vooral op zoek naar die ene persoon die de pijn, woede schaamte en desillusie kan laten verdwijnen.
 

"Larhzaoui is een innemend performer die zijn publiek volop bij het verhaal betrekt" Parool

 IN DE PERS 

 ''...een indrukwekkend en bij vlagen onthutsend verhaal, dat je onmogelijk onberoerd kan laten.” Volkskrant

"Larhzaoui is een innemend performer die zijn publiek volop bij het verhaal betrekt" Parool

Credits

spel Fahd Larhzaoui
dans Danny Boom, Kevin Joosten
tekst Don Duyns
regie Bram Jansen
choreografie Virgilmoreno Oehlers
artistiek advies Piet Menu
decor Robin Vogel
geluidsontwerp Jorg Schellekens, George Dhauw

Dit is een coproductie van Alles voor de kunsten, Het Zuidelijk Toneel & Likeminds

Meer over de makers

Self made acteur Fahd Larhzaoui speelt bij tal van gezelschappen in binnen- en buitenland. Fahd was ook vijf jaar lang te zien als acteur en presentator bij het populaire kinderprogramma Huisje Boompje Beestjevan de NTR.

Piet Menu: “Door een ontmoeting met de ander leer je jezelf kennen, dat is het motto van Het Zuidelijk Toneel. Shirt Uit Fahd! is zo’n indringende ontmoeting. Omdat in Fahd’s Marokkaanse roots en in de periode na Schijn, een universele, moderne en herkenbare worsteling zit met vrijheid en de nood aan roes, rust en rebellie.”