CLUB CATHARSIS
-
vr 21 feb20:30 - 22:15Grote Zaal
-
za 22 feb20:30 - 22:15Grote Zaal
-
zo 23 feb20:30 - 22:15Grote Zaal
Credits
concept tgECHO, Roeland Hofman
tekst, regie Roeland Hofman
muziek John van Oostrum, Gerjan Piksen
spel Anna Schoen, Lotte Dunselman, Michaël Bloos, Ilse Geilen, John van Oostrum
vormgeving Sascha van Riel
Meer over de makers
tgECHO is een Arnhems toneelgezelschap dat inmiddels niet meer weg te denken is uit het Nederlandse theaterveld. Zo bevestigt ook Vincent Kouters die hen in de Volkskrant onlangs typeerde als ‘de groep die de afgelopen tien jaar het Nederlandse theaterlandschap verrijkte met hun fysieke speelstijl’. Toneelgroep ECHO en bestaat uit theatermakers Anna Schoen en Lotte Dunselman. In hun voorstellingen tonen zij een weerspiegeling van de maatschappij, maar dan wel één waarin alles nét even anders is, als een echo met een ietwat vervormde klank. Hun werk is een kruising van beeldend- en bewegingstheater, performance en nieuw Nederlands teksttheater. Dunselman en Schoen vormen naast de artistieke kern, de vaste spelers van ECHO. Beide actrices worden geroemd om hun uitbundige, rauwe, zeer beeldende speelstijl, wat Dunselman in 2017 de Colombina prijs opleverde.
De Veenfabriek maakt sinds 2004 toonaangevend interdisciplinair muziektheater op locatie, in theaters en in de Veenfabriek Leiden. In 2017 heeft schrijver en regisseur Joeri Vos zich bij de Veenfabriek aangesloten en is hij samen met Paul Koek artistiek leider. Met muziek, theater, beeldende kunst, wetenschap, gastronomie, de actualiteit en persoonlijke verhalen creëert de Veenfabriek interdisciplinaire ervaringen, waarin alle zintuigen worden aangesproken. De Veenfabriek behoort tot de eredivisie van het Nederlandse muziektheater.
In het gehele oeuvre van de Veenfabriek wordt blijk gegeven van mededogen. Er wordt vertrokken vanuit nieuwsgierigheid en bewondering voor de mens die de poging waagt en het goede nastreeft. Dankzij de werkmethode van onderzoek en ontmoeting roept de Veenfabriek in al haar werk op tot empathie. Deze unieke en open manier van werken wordt door het publiek, collega’s én in het muziek- en theateronderwijs enorm gewaardeerd.