Foto: Knelis

Bleeding Love

Nick Bruckman Projecten / Grand Theatre Groningen
di 6 okt - wo 7 okt

Aan het begin van de 21e eeuw wordt Nederland opgeschud door een bizarre strafzaak, waarin drie mannen ervan verdacht worden tijdens huisfeestjes andere mannen te hebben gedrogeerd en geïnjecteerd met seropositief bloed. Beter bekend als de Groninger hiv-zaak. 

Bleeding Love is geïnspireerd op dit waargebeurde verhaal en volgt de verdachten in hun gedoemde zoektocht naar een utopie. Het stuk verbeeldt hun eerste ontmoeting, tot het besluit om de wereld te besmetten. Hoe ver ga je voor de liefde?

De onervaren David zoekt een man met wie hij een leven kan opbouwen. In een park aan de rand van de stad ontmoet hij de zwijgzame Gé. Ze zien iets in elkaar dat ze nooit eerder gevonden hebben. Als echter blijkt dat Gé seropositief is brengt dit deze prille relatie zo ver uit balans dat ze steeds grotere bewegingen moeten maken om zichzelf weer te vinden, met onomkeerbare gevolgen...


 Podcast inleiding 

Nick Bruckman, schrijver en regisseur, praat via Microsoft Teams met Tom Helmer over zijn voorstelling Bleeding Love.


-----

Schrijver en regisseur Nick Bruckman debuteerde in 2016 in het Bellevue Lunchtheater met Kogelvis. De voorstelling maakte een comeback in 2018 i.s.m Het Gelders Orkest, Introdans en Toneelgroep Oostpool. In 2019 werd de voorstelling Pufferfish in Engeland gemaakt en heeft daar met veel succes gespeeld. Daarna maakte Nick o.a bij de Royal Court Theatre in Londen. Bleeding Love is de eerste productie die hij onder zijn eigen naam én regie uitbrengt.

 De pers over Kogelvis 
★★★★★ Theaterkrant ★★★★ NRC ★★★★ Parool

“Veilig bestaat niet als je samen bent. 

Veilig ben je alleen...

Alleen”

Het Toneelschrijfweekend is een initiatief van Stichting de Versterking en het Prins Bernhard Cultuurfonds. Het doel: schrijvers van nieuwe theaterteksten te ondersteunen en een kwaliteitsimpuls aan de hedendaagse Nederlandse theatersector te geven.

Credits

tekst, regie Nick Bruckman
spel Sjoerd Spruijt, Mingus Dagelet, Jelmer de Groot
dramaturgie Judith Blankenberg
scenografie Caroline van der Meent
choreografie Manuel Kiros
paolini componist Jonathan Bonny
lichtontwerp, techniek Wil Frekken
mede mogelijk gemaakt door Fonds Podiumkunsten, Fonds21, Cultuurraad Groningen, Nederlands Letterenfonds, Norma Fonds, Kickstart Cultuurfonds