Hoge bomen
-
za 22 nov12:30 - 13:40Paloni Zaal
standaard Standaard € 24,00 -
zo 23 nov12:30 - 13:40Paloni Zaal
standaard Standaard € 24,00 -
ma 1 dec20:30 - 21:40Zaal 3 | Het Nationale Theater | Den Haagop tournee
-
di 2 dec20:30 - 21:40Zaal 3 | Het Nationale Theater | Den Haagop tournee
-
wo 3 dec20:30 - 21:40Zaal 3 | Het Nationale Theater | Den Haagop tournee
-
wo 29 okt12:30 - 13:40try-outPaloni Zaal
-
do 30 okt12:30 - 13:40try-out | pay what you canPaloni Zaal
-
vr 31 okt12:30 - 13:40try-outPaloni Zaal
-
za 1 nov12:30 - 13:40premièrePaloni Zaal
-
zo 2 nov12:30 - 13:40Paloni Zaal
-
wo 5 nov12:30 - 13:40Paloni Zaal
-
do 6 nov12:30 - 13:40+ nagesprek Sebbe Poll, Kyra Mol en Koen CarisPaloni Zaal
-
vr 7 nov12:30 - 13:40Paloni Zaal
-
za 8 nov12:30 - 13:40pay what you canPaloni Zaal
-
zo 9 nov12:30 - 13:40met prikkelarme ontvangstPaloni Zaal
-
wo 12 nov12:30 - 13:40Paloni Zaal
-
do 13 nov12:30 - 13:40Paloni Zaal
-
do 13 nov17:30 - 18:40Paloni Zaal
-
vr 14 nov12:30 - 13:40pay what you canPaloni Zaal
-
za 15 nov12:30 - 13:40Paloni Zaal
-
zo 16 nov12:30 - 13:40met prikkelarme ontvangstPaloni Zaal
-
wo 19 nov12:30 - 13:40pay what you canPaloni Zaal
-
do 20 nov12:30 - 13:40Paloni Zaal
-
do 20 nov17:30 - 18:40Paloni Zaal
-
vr 21 nov12:30 - 13:40Paloni Zaal
"een scherpe, grappige én schurende voorstelling met een briljant einde"
Recensies
"Hoge bomen is ontstaan uit de jaarlijkse ‘open call’ van Theater Bellevue en Het Nationale Theater. Koen Caris won met zijn intelligente tekst over macht en rechtvaardigheid, regisseur Raygin Fullinck levert een jaar na zijn afstuderen een pareltje af. De voorstelling is ongemakkelijk, hilarisch, frustrerend en scherp." ★★★★★ de Volkskrant
"een confronterende, maar ook uiterst geestige voorstelling" ★★★★ Trouw
"Hoge bomen is een uiterst intelligente en geestige voorstelling waarin telkens weer een andere kant wordt belicht van de kwestie van seksueel geweld, zowel vanuit het perspectief van de dader als dat van het slachtoffer." Theaterkrant
"In de interessante lunchvoorstelling Hoge Bomen van Het Nationale Theater/Bellevue producties staat de vraag centraal of een gecancelde ‘dader’ ooit weer terug kan en mag komen in zijn oude beroep." ★★★★ 8Weekly
Credits
tekst Koen Caris
spel Soumaya Ahouaoui, Bram Coopmans
regie Raygin Fullinck
dramaturgie Kyra Mol
scenografie Nina Kay
lichtontwerp Floriaan Ganzevoort
muziek Jin Hoogerwerf
met dank aan Tamira Bovill, Anne Koffeman
coproductie Theater Bellevue, Het Nationale Theater
deze samenwerking wordt ondersteund door VandenEnde Foundation
mede mogelijk gemaakt door Fonds Podiumkunsten
Meer over de makers
Koen Caris (1988) schrijft toneelstukken, romans en hoorspelen. Dat doet en deed hij onder meer voor Kobra Theaterbureau, BNNVARA, VPRO, Bellevue Lunchtheater, De Hoorspelfabriek, Atlas Contact, TPH Zeeland en Slagwerk Den Haag. Hij ontving de Hebban Debuutprijs, het TheaterTekstTalent-Stipendium en diverse prijzen op Café Theater Festival en Fringe, en werd genomineerd voor onder meer de ITs Playwriting Award, de Zilveren Reissmicrofoon en de Prix Europa.
Raygin Fullinck (1995) studeerde in 2024 af aan de Regie Opleiding van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Hij presenteerde recent zijn theatrale onderzoek tijdens Beginnings van Frascati Producties en is als maker aangesloten bij De Bende van Branoul. Voor Raygin is theater een uitnodiging om de diversiteit aan gedachten te belichten en te omarmen, vanuit de overtuiging dat vanuit één enkele blik tientallen perspectieven naast elkaar kunnen bestaan, elk met hun eigen waarheid en waarde.
Open Call met Het Nationale Theater
De Open Call is een langdurige samenwerking tussen Theater Bellevue en Het Nationale Theater, waarin de auteur wordt gezocht voor een nieuwe tekst van een Lunchtheatervoorstelling. Veelal jonge schrijvers en jong regietalent werken samen met acteurs uit het ensemble van Het Nationale Theater. Ze krijgen de kans om vlieguren te maken en misschien nog wel belangrijker: een publiek voor hun voorstellingen op te bouwen.
Lees hieronder meer over de Open Call met Het Nationale Theater
Koen Caris won de derde Open Call met de vraag "Hoe kunnen mensen vanuit extreem tegengestelde posities elkaar nog begrijpen?". Zijn inzending Hoge bomen onderzoekt het gebied van daderschap, slachtofferschap, schuld en vergeving.
De leescommissie bestond uit Tom Helmer (De Schrijversstudio Theater Bellevue), Melissa Knollenburg (schrijver en Toneelschrijfhuis), Nedra Arsenovic-Kenzari (QISSA), Raygin Fullinck (regisseur), Bram Coopmans (acteur Het Nationale Theater) en Kyra Mol (dramaturg o.a. bij Het Nationale Theater).
Meer over dit onderwerp?
Voor deze voorstelling heeft het team zich laten inspireren door diverse bronnen. Wie zich verder wil verdiepen in dit onderwerp, vindt hier een aantal luister- en leestips:
- Podcast Mijn Schuld van Roos van Ees en Wederik De Backer
- The Will to Change: Men, Masculinity, and Love van bell hooks
- De zaak van Gisèle en Dominique Pelicot